tisdag 27 september 2016

Mille 18.9.2015 Trött Tjur



Hej igen 
Tog mej en tur ut med Mille, tänkte att jag släpper på område 1 in emot Bergåkra stickan.
Der stod inte på så fick Mille upp Älg.
Det stog ganska omgående åvanför Bränna så jag lät det stå en stund innan jag smög på.
När jag kom fram så såg jag att det var en tjur, hmm ok han får stå och skälla en stund.
Innan det var färdigt så började den ana oråd så turen började dra sig bårtåt så jag tog och stötte. 
Det blev fart en bit men sedan saktade det av det började närma sig Vallsta rån, Typiskt.
Jag tänkte att den stannar väll, men inte, Följde Mille på Pejlen. Jag bestämde att det var lika bra att åka runt och försöka få han att släppa.
När jag har kommit mej in på Vallsta så ser jag att han står fast igen, OK bara att försöka smyga pån.
När jag närmar mig så ser jag att han står ganska öppet så jag avanserar med ett träd imellan mig och älgen jag lyckas komma ganska nära så jag beslutar mig för att filma lite innan jag stöter igen.
Döm om min förvåning så lägger sig älgen :)  tror att han har haft fullt upp med kona den lymmen ;)
Men det är ganska varmt den här dagen ser på mille att han ser lite sliten ut slokar med svansen.
Eller om han mest är förvånad varför älgen ligger där och inte bryr sig att han står där och skäller.
Jag provar att locka av Mille MEN IKKE. han blir bara glad och skäller mer :(
Innan det är färdigt så får tjuren syn på mig när jag rör mig och reser sig å bär iväg.

Lyckas koppla mille en stund senare.

KUL dag blev det , 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar